یکی از باورهایی که در بین مردم و بخصوص زنان در رابطه با قرص ال دی وجود دارد این است که آنان بر این معتقدند که این قرص باعث افزاش رشد موها شده و از همین رو زنان به مصرف این قرص می پردازند. ما در این مقاله به این مسئله می پردازیم که آیا تقویت و تسریع رشد مو با قرص ال دی میسر است یا خیر؟

قرص ال دی

در واقع قرص ال دی یک نوع قرص هورمونی می باشد که برخلاف باور غلطی که در بین عموم مردم رایج شده است بر افزایش رشد مو و ابرو تاثیری نداشته و تنها به یک خرافه محسوب می شود و تقویت و تسریع رشد مو با قرص ال دی امکان پذیر نیست. اما باید بدانید که هورمون ها تاثیر بسزایی در افزایش رشد موها دارند و با تغییرات اندکی در هورمون های بدن رشد موها می تواند کاهش و یا دچار افزایش شود.

قرص ال دی

واکنش بدن به قرص ال دی

باید بدانید که بدن هر فرد نسبت به قرص ال دی واکنش های متفاوتی را نشان می دهد. ممکن است این واکنش ها در برخی افراد سبب بروز جوش صورت و حتی در بدن شود. و حتی مشاهده شده که در برخی افراد باعث افزایش بیش از حد رشد موها شده که پس از آن افراد به دنبال راهی هستند تا این رشد بیش از حد را کنترل کرده و یا کاهش دهند.


آیا تقویت ابرو با قرص ال دی امکان پذیر است؟


اما اگر افراد دچار اختلالات هورمونی نباشند ممکن است قرص ال دی واکنش متفاوتی را در بدن آنها بروز دهد.  همانطور که می دانید قرص ال دی یک نوع قرص هورمونی است و قرص های هورمونی اغلب باعث ایجاد لکه های پوستی در تمام یا برخی از نقاط صورت زنان می شود که بسیار زننده و زجر آور است و از نظر پزشکان استفاده از قرص های ال دی برای افزایش رشد موها دیوانگی محض است.

از همین رو پزشکان همواره بر این باورند که قرص های ال دی به دلیل هورمونی بودن نمیتوانند جایگزین مناسبی برای محلول های رشد مو باشند زیرا از طریق پوست قابل جذب نیستند و یا قدرت جذب بسیار پایینی دارند و مصرف آنها هم عوارض بسیاری را برای زنان به همراه خواهد داشت. توصیه می شود که برای سرعت بخشیدن به رشد موهای خود به پزشک متخصص مراجعه کرده و با گرفتن مشاوره خوب به نتیجه دلخواه خود برسید و از بکارگیری روش های غیرعقلانی جلوگیری کنید.