روغن نارگیل جزء بهترین روغن‌ها برای درمان مو‌های آسیب دیده، شوره زده، خشک، خارش، پوست پوست شده قابل مصرف است که به بعضی از محصولات طبیعی روغن نارگیل در زیر می‌پردازیم و سعی کنید به طور منظم این کار‌ها را برای حفظ و سلامت مو انجام دهید.

درست کردن کرم مو با روغن نارگیل:

کرم مو عمیقاً مو‌های خشک و تیره را تغذیه می‌کند و به شما مو‌های درخشان می‌دهد.

۱ قاشق چای خوری روغن زیتون را با قطراتی روغن نارگیل ترکیب کنید و خوب تکان دهید و مقداری از آن کرم را روی مو بمالید و بعد از ۴۵ تا ۶۰ دقیقه با آب بشویید، استفاده منظم از این ترکیب مو‌های درخشان و قوی به افراد می‌دهد.


روش ساخت شامپو تقویت کننده موی سر با روغن نارگیل:

یکی از بهترین دستور‌های مراقبتی مو برای نرمی و مشکلات پوست سر است. ۱/۳ فنجان روغن نارگیل را با شیر نارگیل داخل قابلمه ترکیب کنید و دقایقی روی حرارت کم بگذارید و داخل بطری بریزید و یک فنجان صابون زیتون مایع به آن اضافه کنید و تکان دهید و روی مو بمالید و بعد با آب بشویید. این شامپو اندازه شامپو‌های صنعتی کف نمی‌کند و ترجیحاً از رزماری، پرتقال و نعناع هم می‌توانید استفاده کنید.

نرم کننده طبیعی مو با روغن نارگیل

روغن نارگیل هم به عنوان نرم کننده عمل می‌کند و با ویتامین E. و روغن جوجوبا ترکیب شود و در درمان خارش، خشکی و پوسته پوسته شدن مناسب است.

یک قاشق غذا خوری روغن ویتامین E.، روغن جوجوبا را با ۱۰ قطره روغن اساسی و ۲/۳ فنجان روغن نارگیل ترکیب کنید تا کرم نرم کننده‌ی بدست بیاید و داخل شیشه‌ای نگه داری کنید و بعد از شست و شوی مو با آب از روغن و شامپوی نارگیل استفاده کنید.

روغن نارگیل برای رفع خشکی و پوسته پوسته‌های سر

روغن نارگیل بهترین روغن برای بهبود خشکی، پوسته پوسته شدن مو است، مو‌ها را شانه کنید و روغن نارگیل ذوب شده را شبانه قبل از خواب روی مو بمالید و دقایقی موهارا ماساژ دهید و پلاستیک یا کلاهی سر کنید و بعد با شامپو بشوید و بنابر موی که دارید یک یا دو بار در هفته انجام دهید.

روش تهیه رنگ مو با روغن نارگیل و قهوه

روغن نارگیل به عنوان نوعی رنگ طبیعی به حساب می‌آید.

۲ قاشق روغن نارگیل و ۱ قاشق قهوه کوبیده را داخل فنجانی از قهوه ترکیب کنید و روی مو بمالید و بعد از ۴۵ یا ۶۰ دقیقه دیگر بشوید هرچه بیشتر بماند مو تیره‌تر می‌شود.

نکته:برای داشتن مو‌های بلوند و روشن ۱/۴ فنجان آب لیمو و روغن نارگیل و ۱/۲ فنجان چای بابونه ترکیب کنید و از ریشه روی مو بمالید و ۵۰ تا ۸۰ دقیقه زیر نور آفتاب یا با سشوار مو را خشک کنید.