محققان دانشگاه آلاباما در برمینگم آمریکا در مطالعه ای بر موش ها متوجه شدند که با ترمیم جهشی که به اختلال در عملکرد میتوکندری منجر و باعث چین و چروک پوست و ریزش مو می شود، موش ها دوباره پوستی نرم و پر مو پیدا کردند؛ بطوریکه پوست آنها از پوست و موی یک موش سالم همان سنی قابل تشخیص نبود. 
در انسان ها کاهش عملکرد میتوکندری در دوران پیری مشاهده می شود و اختلال در عملکرد میتوکندری می تواند به ابتلا به بیماری های مرتبط با سن منجر شود.
'کشاو سینگ' استاد ژنتیک در دانشکده پزشکی دانشگاه بیرمنگم که ریاست این مطالعه را بر عهده داشت گفت: این الگوی موش فرصت بی سابقه ای برای ابداع راهکارهای پیشگیرانه و درمان های دارویی به منظور تقویت علمکرد میتوکندری برای درمان چروک پوست پوست و ریزش مو مرتبط با سن و سایر بیماری های انسانی که در آنها اختلال در عملکرد میتوکندری نقش مهمی ایفا می کند، ارائه می دهد.
محققان برای ایجاد این جهش در الگوی موش، آنتی بیوتیک 'داکسی سایکلین' را به مواد غذایی یا آب آشامیدنی موش ها اضافه می کنند؛ این کار باعث تخلیه دی.ان.ای میتوکندریایی می شود. 
طی چهار هفته موهای خاکستری در این موش ها نمایان شد، تراکم مو های آنها کاهش یافت و این موش ها دچار ریزش مو، حرکات کند و رخوت شدند. چهار تا هشت هفته بعد از ایجاد این جهش، چین و چروک هایی بر پوست موش ها مشاهده شد که شدت آنها در موش های ماده بیشتر از موش های نر بود.یک ماه بعد از توقف افزودن 'داکسی سایکلین' ریزش مو و چین و چروک های پوستی در موش ها بازسازی شد.
محققان متوجه شدند که از بین بردن این جهش موجب ترمیم عملکرد میتوکندری و بازسازی آسیب شناسی پوست و مو می شود.