موها شکوه چهره‌ شما هستند. موهای شما قاب چهره‌تان است و می‌تواند شخصیت و استایل شما را نشان بدهد. اما وقتی که موهای زیبای شما تبدیل به موی خشک و شکننده می‌شود، باید تمام تمرکز خود را روی تقویت و ترمیم خشکی مو معطوف کنید.

قبل از هر کاری، احتمالا شما می‌خواهید بدانید چه چیز باعث خشکی موهای شما شده‌ است و چرا آن‌ها چربی و رطوبت طبیعی خود را از دست داده‌اند. ما ۵ دلیل علمی برای خشکی و آسیب دیدن مو را با شما درمیان می‌گذاریم و اشتباهات رایجی که باعث خشک شدن و وز کردن مو می‌شود را به شما نشان می‌دهیم و در پایان به شما یاد می‌دهیم که چطور خشکی مو را برطرف کنید و موهای آسیب دیده را به راحتی ترمیم کنید تا موهایی نرم، درخشان و سالم داشته باشد.

موهای آسیب دیده خیلی ضعیف و شکننده هستند و به همین دلیل حالت دادن و درست کردن این موها خیلی سخت است. البته خوشبختانه هر نوع خشکی و یا آسیب دیدگی مو قابل درمان است. وقتي پشتتان به نور باشد و در آينه نگاه کنيد، موهاي ريزي را مي‌بينيد که در خط موهايتان درآمده‌اند. اين ها مو ريزه نيستند، موهايي هستند که شکسته شده‌اند.

 

برنامه کنترل آسيب: استفاده از شانه موي مناسب راه جلوگيري از شکسته شدن موهاست. شانه مو بايد نرم و صاف باشد. هيچوقت موهايتان را وقتي خيس است شانه نزنيد (زيرا بسيار شکننده هستند).

با روغن‌درماني يا ماسک مويي که حاوي الکل چرب باشد، هر ازگاه موهايتان را جوان‌سازي کنيد. هر دو اينها براي آبرساني به موهاي آسيب‌ديده عالي هستند.

آب، نور خورشيد و کلر-یک روز فوق‌العاده در ساحل دريا-ممکن است به موهايتان آسيب برساند. نکات زير مي‌توانند مفيد باشند.

 

 اسپري‌هاي محافظ UV. براي محافظت از موها در برابر اشعه UV، از اين اسپري‌ها روي موهاي خود استفاده کنيد. اسپري‌هاي UV همچنين به جلوگيري از سرطان پوست در پوسته سرتان نيز کمک مي‌کنند.

کرم‌هاي ضدآب. قبل از شنا کردن، موهايتان را خيس کنيد و بعد به آن کرم ضدآب بزنيد تا مانعي باشد دربرابر آب استخر يا دريا که مي‌تواند باعث بردن رنگ‌ موهايتان و شکننده شدن موها شود.

حوله مناسب. براي جلوگيري از شکنندگي مضر، چند دقيقه براي خشک کردن موهايتان را در يک حوله ميکروفيبري کوچک بپيچانيد.

 

 هفته ای یکبار 4 ساعت قبل از حمام کردن موهاتو به صورتی که می گم به روغن زیتون آغشته کنید، اول شانه ای با دندانه های معمولی را بردارید و پنبه را در دندانه ها فروکنید و بعد روغن زیتون را روی پنبه ریخته و موها را کاملاً شانه بزنید تا همه مو چرب شود و بعد از چند ساعت با شامپوی مناسب موهای آسیب دیده سرتان را بشویید به مرور مشکلتان حل خواهد شد

امیدواریم این نکات بیشتر از آنچه شما می‌خواستید راهکار و ترفند برای مراقبت و پیشگیری از آسیب و خشکی مو یاد داده باشد. در ادامه چند نکته آسان برای ارتقا سبک زندگی و سلامت مو به شما یادآور می‌شویم؛

  • موهای خود را به طور مرتب کوتاه کنید: کوتاه کردن مو هر چند ماه یک بار در سلامت مو بسیار موثر است و نوک موها را شاداب می‌کند و در ضخیم کردن تار موها تاثیر زیادی دارد.
  • موهای خود را محکم نبندید: اگر اغلب موهای خود را دم اسبی می‌بندید و از کش‌های پلاستیکی و محکم استفاده می‌کنید، این کار را نکنید! محکم بستن و بافتن موها آسیب شدید به مو وارد می‌کند و استفاده از کش‌های لاستیکی یا فلزی نیز باعث شکستن مو می‌شود. سعی کنید موهای بلند خود را شل ببندید و از کش موی سر با الیاف پارچه‌ای استفاده کنید.
  • غذاهای سالم و مغذی بخورید: بسیاری از پزشکان معتقدند انسان همان چیزی است که می‌خورد، پس مطمئن شوید که خوب، متعادل و سالم غذا می‌خورید. رژیم غذایی سالم علاوه بر بهبود عملکرد بدن باعث شادابی و سلامت مو نیز می‌شود.