تخم مرغ برای تقویت مو :

تخم مرغ منبع بسیار عالی پروتئین می باشد که برای رشد موها ضروری است. کافی است یک یا دو تخم مرغ را شکسته و کاملا با هم مخلوط کنید و هم بزنید. سپس آن را بر روی موهای خود بمالید. پس از 10 تا 15 دقیقه سرتان را با آب ولرم بشورید. می توانید این کار را 2 تا 3 مرتبه در هفته تکرار کنید.

روش دیگر این است که زرده تخم مرغ را با یک قاشق غذا خوری روغن مویی که استفاده می کنید و دو قاشق غذا خوری آب، مخلوط کنید. هفته ای یک بار پوست سر خود را با استفاده از این ترکیب ماساژ دهید.


 
آب پرتقال برای تقویت مو :

آب پرتقال برای سر و مو ها بسیار مفید است. آب پرتقال به خلاص شدن از شوره و چربی پوست سر کمک می کند. شما می توانید مخلوطی از آب پرتقال و پوره سیب ( که با اندازه یکسان با یکدیگر مخلوط شده اند ) را یک مرتبه در هفته به مو های خود بزنید. این مخلوط را به مدت نیم ساعت بر روی سر نگه داشته و سپس آن را بشویید.

روش دیگر این است که آب پرتقال و روغن زیتون با مقدار مساوی مخلوط کنید. این مخلوط را پیش از استفاده کمی گرم کرده و سپس بر روی مو های خود بمالید. آن را به مدت 30 دقیقه بر روی سر نگه داشته و سپس بشویید.

همچنین می توان از خمیر پوست پرتقال برای تقویت مو ها نیز استفاده کرد.


تخم کتان برای تقویت مو :

تخم کتان منبعی غنی از اسیدهای چرب امگا 3 می باشد. تخم کتان برای درمان مشکلات مو از جمله موهای نازک و شکننده، بسیار موثر هستند. تمام کاری که باید انجام دهید این است که سه قاشق تخم کتان را در آب به مدت پنچ روز خیس کنید و سپس محلول بدست آمده را مستقیما با استفاده از پنبه بر روی پوست سر خود بمالید. بگذارید این محلول به مدت 10 دقیقه بر روی سرتان بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید.

علاوه بر آن می توانید تخم کتان آسیاب شده را برای افزایش رشد مو ها، به رژیم غذایی تان اضافه کنید.