ریزش مو یکی از مشکلاتی خواهد بود که هر فردی میتواند در هر سنی از زندگی خود آن را تجربه کند.شاید به دلیل اینکه در حال حاضر موهایتان پرپشت است این تصور را داشته باشید که تا آخر عمر به همین وضع باقی خواهند ماند اما بهتر است بدانید ریزش مو به هیچ وجه خبر نمیکند و عوامل زیادی وجود دارند که ممکن است باعث کچلی ناگهانی سر شود و در یک چشم بهم زدن باعث شود موهایتان را از دست دهید.به همین علت همیشه باید برای کچلی ناگهانی آماده باشید و مراقب های لازم را برای جلوگیری از آن اتخاذ کنید.کچلی در صورتی میتواند مهار شود که فرد برای آن اماده باشد نه اینکه تصور کند کچلی فقط برای انسان های خاصی است.
کچلی ناگهانی سر به چه علتی رخ میدهد؟

برای اینکه بتوانید به دلیل ریزش موی ناگهانی پی ببرید باید دقیقا بدانید ریزش موهایتان چه نوعی است.معمولا کچلی ناگهانی سر به علت های مختلفی رخ میدهد و نمیتوان برای همه ی آن ها دلایل یکسانی را ذکر کرد.


بیماری خود ایمنی

در برخی از کچلی ها که موهای سر افراد به صورت سکه ای میریزد فرد دچار بیماری ای به نام آلوپسی شده است که یک نوع بیماری خود ایمنی است که در آن بدن انسان موها را به شکل عوامل خارجی تشخیص داده و به مقابله با آن میپردازد.در این بیماری نه تنها موهای سر بلکه ممکن است موهای تمام بدن به صورت کاملا ناگهانی دچار ریزش شوند.
ریزش موی ارثی

نوع دیگری از کچلی ناگهانی سر هم وجود دارد که فرد به علت زمینه های ارثی و ژنتیکی در سن خاصی دچار ریزش موی سر میشود.معمولا این ریزش از قسمت جلوی سر شروع میشود و موها قبل از ریزش ضخامتشان کم میگردد.
کمبود ویتامین ها و مواد معدنی

کمبود ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن هم ممکن است در مواردی باعث شود تا فرد دچار کچلی ناگهانی سر شود.مخصوصا در مواردی که رژیم های سخت و غیر اصولی گرفته میشود ریزش موی ناگهانی به کررات دیده میشود و به علت کمبود آهن،ویتامین ها و سایر مواد مغذی در بدن موها به یک باره ریزش پیدا میکنند.
 

برای اینکه بتوان کچلی ناگهانی سر را درمان کرد باید ابتدا دلیل آن را به صورت دقیق شناسایی کرد.مثلا در کچلی ارثی و ژنتیکی کاشت مو روشی مناسب برای درمان خواهد بود و میتواند به سرعت نتیجه بخش باشد اما در صورتی که ریزش مو به علت بیماری خود ایمنی باشد قطعا فرد به راحتی نمیتواند با کاشت مو مشکل خود را حل کند چون بدن با موهای جدید هم به مقابله خواهد پرداخت.