با افزایش سن  ضخامت مو کاهش میابد. زنان  از سن 30 سالگی دچار کاهش مو می شوند و مردان از سن  60 طاس می شوند. دلایل بسیار زیادی وجوددارد که عبارتند از:

فشار
دارو و وضعیت پزشکی
کمبود تغذیه ای
تیروئید
يائسگي
زایمان
آلوپسی
عفونت قارچی سر

اگر مجبور به انتخاب یکی رژیم ضد ریزش مو هستید ، این امر می تواند به  شما دهد که موهای شما تقویت می شود . شیوه زندگی ما  استرس بیش از حد  دارد و زندگی ناسالمی است .  از این رو،  رژیم غذایی باید تنظیم شود  .
برای موهای سالم چه غذاهایی باید بخوریم ؟
موهای شما نیاز به پروتیئن دارد ، تا رشد کند . از این رو، نیاز به مواد مغذی مناسب و ویتامین ها دارد تا تقویت شود. سوال بعدی اینست که چه موای  مغذی هستند . بنابراین در اینجا لیستی ازاین مواد را باهم میخوانیم:

ویتامین ها
پروتئین ها

بله   ویتامین برای مو خوب است چرا چه و یتامینهایی؟ چرا بری رشد مو نیاز به ویتامین دارید؟
در اینجا لیستی از ویتامین های ضروری برای رشد مو را بیان میکنیم
1. ویتامین A
ویتامین A  نقش مهمی در رشد مو دارد. مو را سیاه و براق نگه میدارد . ویتامین A حاوی آنتی اکسیدان  است که  پوست سر را مرطوب نگه میدارد و از خشک شدن مو جلوگیری میکند . ویتامین A به  تقویت و ضخیم شدن مو کمک میکند
غذاهای غنی از ویتامین A

سیب زمینی شیرین و هویج

زرده تخم مرغ
شیر
اسفناج
زردآلو خشک
انبه

2. بیوتین یا ویتامین B7

بیوتین ویتامین H نامیده می شود و ویتامینی است که ب اعث رشد مو می شود واز خانواده ویتامین B12 است. .  موهای شکننده و سلامت و بافت مو را بهبود می بخشد. بیوتین شناخته شده است  برای ضخامت و حجم مو بسیار عالی است. در تولید اسیدهای چرب ،  و بسیاری دیگر از فرآیندهای مهم است . اسیدهای آمینه همانطور که می دانیم،  نقش مهمی در پروتیئن دارند

با توجه به بسیاری از کارکردهای  مهم آن، بیوتین موجب:

افزایش سریع رشد مو میشود
به دست آوردن موهای ضخیم  با حجم زیاد
صاف کردن موها.

مواد غذایی غنی از بیوتین:
تخم مرغ
مخمر
گل کلم
تمشک
موز
گردو
بادام

3. ویتامین B12

دارای ویتامین ب زیاد است  که برای  ریزش مو بسیار ضروری است. این ویتامین  در جذب آهن به بدن کمک میکتد و همانطوری که میدانیم علت ریزش مو کمبود آهن دربدن است.
غذاهای حاوی ویتامین B12

تخم مرغ
پنیر
پودر آب پنیر
شیر
ماست