دغدغه رشد مو به جهت ریزش مو که امروزه به دلایلی از قبیل استرس، آلودگی هوا، بیماریهایی نظیر تیرویید و یکی از مهمترین دلایل بی خوابی است که سالهای اخیر به دلیل گشت و گذار شبانه در شبکه های اجتماعی بیشتر نمایان شده افزایش یافته است، البته یکی از دلایل مهم که تغییر ذهنیت افراد و بالا رفتن اهمیت ظاهر در زندگی اجتماعی است را از قلم نیندازیم.
متقابلا دغدغه هر چیزی که بیشتر شود نیاز به رفع آن هم احساس شده و در کنار آن افرادی به فکر مرتفع کردن این مشکلات برمیآیند ولی باید دید تا چه حد و چگونه قادر به انجام اینکار که رشد مجدد موهای شماست خواهند شد.
البته علت ریزش مو در زنان با مردان کمی متفاوت است زیرا زنان گاهی به دلیل تغییرات هورمونی نیز دچار ریزش مو میشوند که با تنظیم هورمونهای زنانه ممکن است روال رشد موهایشان به حالت قبل بازگردد.
پزشکان، عطاری ها و شرکتهای زیادی مدعی هستند که دارویی دارند که باعث رشد مو میشود ولی غالبا این حرف در عمل کم آورده و فرد مصرف کننده چه آقا و چه خانم را پس از مدتی استفاده نا امید میکند.
 
درمان ریزش مو
 
در اینجا به معرفی و بررسی داروهای تخصصی در زمینه رشد مو و درمان ریزش مو البته از نوع سریعش میپردازیم:


1. بخش عظیمی از محصولاتی که با اسامی تبلیغاتی مدعی رشد مو هستند را میتوان از گروه شامپوها نامید، شامپوهایی که با نام شامپوی رشد مو معرفی میشوند که 99% آنها در بهترین حالت کمی موهای شما را بهتر خواهند شست اما 1% هم باقی در بهترین حالت موجب کمی کاهش ریزش موی شما شده و باعث رشد مجدد موهای شما نخواهند شد.
2. بخش دیگری از این تبلیغات پرلعاب مربوط به محلول های رشد مو میباشد که برخی دست ساز و از طریق عطاری ها به فروش میرسد و برخی از طرف کمپانیهای خارجی و یا ایرانی در داروخانه ها به فروش میرسد که ترکیبات آنها در داروخانه و عطاری در برخی موارد یکسان است مثلا:گیاه گزنه، عصاره سیر، رزماری، آلوورا، گیاه دم اسبی، حنا و ترکیبات دیگری که در هر یک از محصولات رشد مو متغیر میباشد.
3. در صورتی که محصول مورد نظر شیمیایی باشد حتما ماینوکسیدل ماده رشد سریع مو البته با بازگشت در صورت متوقف شدن مصرف را خواهند داشت.
4. برخی از پزشکان زیبایی شاخه مو که ادعا دارند میتوانند موهایتان را به شما بازگرداند پکیجهایی با قیمتهای مختلف ارائه میدهند که اکثرا این پکیجها شامل یک عدد محلول ماینوکسیدل+تعدادی قرص های مولتی ویتامین مفید برای پوست و مو مانند زینک پلاس و در مواردی قرصهای هورمونی مانند فینستراید میباشد که این قرصهای هورمونی بدون عوارض هم نیست و برای خانمهای باردار و شیرده به هیچ وجه توصیه نمیشود.
روشهای موثر درمان ریزش مو و رشد سریع مو
 
رشد سریع مو
 
روشهای زیادی برای درمان ریزش مو و درمان مجدد مو پیشنهاد شده که گاها افرادی که در انجام امور مربوطه پافشاری و نظم داشته اند جواب هم گرفته اند اتفاقا نکته مهم پاسخدهی در دوره های درمانی با داروهای گیاهی همین تکرار و پافشاری و منظم برگزار شدن دفعات استفاده از داروهای گیاهیست که اغلب نتیجه داده و خب به دلیل دوره طولانی مدت پکیجهای گیاهی با پایان دوره بازگشت مشکل مربوطه احتمال کمتری خواهد داشت که رشد مو هم از این قاعده مستثنا نیست.
در اینجا قصد داریم چندین روش برای درمان ریزش مو و رشد مو در زمانی کوتاه را به شما آموزش دهیم توجه داشته باشید تهیه نوع مرغوب اسامی ترکیباتی که عنوان میشود نقش مستقیم در تاثیرگذاری کل پکیج گیاهی رشد مو خواهد داشت.