تقویت موهای خود را جدی بگیرید

شما می توانید با داشتن یک رژیم غذایی مناسب و مراقبت از موها رشد آن ها را بهبود ببخشید، همچنین برخی از گیاهان هم می توانند باعث رشد سریع تر موهای شما شوند.
1. یک رژیم غذایی سالم را دنبال کنید

داشتن رژیم غذایی حاوی پروتئین و ویتامین ها و مواد معدنی حیاتی برای رشد موهای لازم و ضروری است. انتخاب مواد غذایی دارای مقادیر بالای ویتامین های A، B، C و E، آهن، روی، مس، منیزیم و سلنیوم و به ویژه، ویتامین ب کمپلکس باعث رشد سریع موهای شما می شود.
بنابراین استفاده از غذاهایی مانند دانه غلات، اسفناج، کلم بروکلی، فلفل، کلم، جعفری، گریپ فروت، آووکادو، نان قهوه ای، نان جو و یونجه را در رژیم غذایی خود بگنجانید. آب میوه ها و سبزیجاتی مانند پرتقال، گریپ فروت، هویج، چغندر و آب کاهو برای رشد سریع مو مفید هستند.
مواد غذایی حاوی امگا 3 از جمله دانه های کتان، گردو، لوبیا و روغن زیتون نیز برای رشد مو مفید هستند، چون حدود 3٪ از تارهای مو از اسیدهای چرب امگا 3 تشکیل شده اند.
کمبود مواد مغذی از جمله ویتامین E می تواند باعث نازک شدن و ریزش مو شود.
2. پوست سر را ماساژ دهید

ماساژ موجب افزایش جریان خون به سمت پوست سر شده و همین فولیکول های مو را تحریک می کند.

برای این منظور روغن گرم شده را به موهای خود بمالید. سپس انگشتان دست خود را به مدت سه تا پنج دقیقه به صورت دایره ای بر روی پوست خود بمالید.
پس از آن موهای خود را بشویید.
3. موهای خود را به سمت بالا و پایین بچرخانید

این یک روش بسیار موثر برای رشد سریع مو می باشد برای این کار فقط کافی است روزانه دو تا چهار دقیقه موهای خود را به سمت بالا و پایین بچرخانید.

اعتقاد بر این است که این کار گردش خون بهبود پیدا کرده و رشد مو افزایش می یابد.
4. استرس نداشته باشید

استرس یکی از مهمترین عوامل ریزش مو است. اعتقاد بر این است که استرس می تواند چرخه طبیعی مو را مختل کند.

برای مدیریت استرس، می توانید از مدیتیشن، تمرین تنفس یا سایر تکنیک های آرام سازی استفاده کنید.
5. مکمل و ویتامین های گیاهی استفاده کنید

علاوه بر داشتن یک رژیم غذایی مناسب، می توانید مکمل هایی مانند اسید فولیک، بیوتین، جلبک دریایی، روغن زیتون و جینیسنگ را که باعث افزایش رشد مو می شوند استفاده کنید.
6. بدن خود را از نظر ابتلا به بیماری ها بررسی کنید

اگر شما مبتلا به اختلالات تیروئید، عدم تعادل هورمونی و بیماری مزمن یا عفونت شدید باشید تلاش برای افزایش رشد مو بی نتیجه می ماند.
بعضی از داروها مانند قرص های ضد بارداری، بتا بلوکرها، استروئیدهای آنابولیک، داروهای ضد افسردگی و ضد انعقاد می توانند باعث ریزش مو شوند.
عفونت های پوستی و درماتیت سبوره باعث مسائلی مانند سرگیجه خفیف و ریزش مو می شوند.