درمان ریزش مو : لیزر

دستگاه هایی که نور لیزر با سطح انرژی پایین را منتشر می کنند، به رشد مجدد موها کمک می کنند. این دستگاه ها در برخی کلینیک ها و همچنین برای استفاده در خانه موجود هستند. بسیاری از آنها هم برای خانم ها و هم برای آقایان مورد تایید هستند. اما مشاهده نتیجه 2 تا 4 ماه طول خواهد کشید.رشد مو

درمان ریزش مو : لیزر

واقعیت این است که ریختن 50 تا 100 تار مو در روز کاملاً طبیعی است، اما بسیاری از ما روزانه شاهد ریزش مقدار نگران کننده‌ای مو هستیم که روز به روز هم بیشتر می‌شود. ریزش مو برخلاف باور عموم مردم منحصر به آقایان نیست، ریزش مو در زنان  نیز امری شایع می باشد . لیزرتراپی با توان پایین یکی از گونه‌های ایمن درمان نوری است که بسیاری از متخصصان در حال بررسی کارآمدی آن، برای درمان بیماری‌ها و عوارض گوناگون هستند. از لیزرتراپی مو برای درمان گونه‌های ارثی ریزش موی شایع در میان بانوان و آقایان یا طاسی با الگوی مردانه (آلوپسی آندروژنیک) بهره گرفته می‌شود.
درمان با نور قرمز، لیزر سرد، لیزر نرم، تحریک زیستی و تعدیل زیستی ـ نوری اصطلاح‌های دیگری هستند که به‌جای لیزرتراپی با توان پایین به کار برده می‌شوند.

مراحل اولیه ریزش مو در مردان و زنان مشابه است و هر دو گروه می‌توانند از مزایای لیزردرمانی مو بهره بگیرند. متخصصین ما در کلینیک سیب سرخ با برخورداری از دانش و تجربه لازم در زمینه درمان ریزش مو و مهارت فراوان در استفاده از لیزرتراپی، در رفع این مشکل شما را یاری می‌کنند. در ابتدا وضعیت کنونی شما بررسی می‌شود و با توجه به علت ریزش مو در زنان و مردان ، چنانچه لیزردرمانی راهکار مناسبی دانسته شود، برنامه درمانی ریزش مو با استفاده از این فن‌آوری نوین آغاز می‌شود. تمامی متخصصین کلینیک سیب سرخ نهایت تلاش خود را به کار می‌بندند تا مراجعین کاملاً احساس راحتی کنند و تجربه‌ای خوشایند داشته باشند. مرکز ترمیم موی سیب سرخ راحتی و احترام به حریم شخصی شما را سرلوحه کار خود قرار داده است.
طاسی با الگوی مردانه

بیش از 70 درصد آقایان و 40 درصد بانوان در مرحله‌ای از زندگی خود با آلوپسی آندروژنیک یا طاسی با الگوی مردانه مواجه می‌شوند. در آقایان وجود نوعی الگوی ریزش موی مشخص، مانند عقب رفتن خط رویش مو و طاسی فرق سر علت ریزش مو در مردان بوده و بسیار متداول است درحالی‌که ریزش مو در میان بانوان معمولاً به شکل کم‌پشت شدن پراکنده موی بالای سر نمود می‌یابد. درهرحال ریزش مو برای همگی ما رویدادی ناخوشایند و ناامیدکننده به شمار می‌رود.

استاندارد درمانی رایج برای طاسی با الگوی مردانه، درمان با ماینوکسیدیل و فیناستراید در کنار کاشت مو، به‌عنوان روشی غیرجراحی محسوب می‌شود. هرچند امروزه درمان ریزش مو با لیزرتراپی نیز به‌عنوان درمان مکمل یا جایگزینی ایمن مورد استقبال قرار گرفته است.
درمان ریزش مو با لیزرتراپی

لیزرتراپی مورداستفاده برای درمان ریزش موی سر به دستگاه‌هایی بستگی دارد که نور ساطع‌شده از آن‌ها می‌تواند در پوست سر نفوذ کند. در لیزرتراپی، لیزرهای اکسایمر (308 nm)، هلیوم ـ نئون (632.8 nm) و فرکشنال اربیوم ـ شیشه (1550 nm) به کار برده می‌شود. در لیزرتراپی با توان پایین (LLLT) از دستگاه‌های دارای دیودی استفاده می‌شود که نور قرمز با طول موج 630 تا 670 نانومتر منتشر می‌کنند. این دستگاه به شکل‌های زیر عرضه می‌شود:

    کلاه‌های موجود در سالن‌های زیبایی یا پنل‌هایی که روی سر قرار می‌گیرند.
    سرپوش
    دستگاه‌هایی که اپراتور با دست روی سر بیمار نگه می‌دارد.

متقاضیان مناسب لیزرتراپی

هر فردی که از ریزش موی خود ناراحت است، می‌تواند متقاضی مناسبی برای لیزرتراپی باشد.

همه تمایل ندارند تا دردسرهای عمل کاشت مو را تحمل کنند، داروهایی با عوارض احتمالی مصرف کنند یا برای پوشاندن طاسی خود از کلاه‌گیس استفاده کنند. اگر در جستجوی جایگزینی مناسب برای جراحی، دارو یا کلاه‌گیس بهستید، لیزرتراپی را امتحان کنید.

لیزرتراپی در موارد زیر به کمک بانوان و آقایان می‌آید:

    موهای نازک و سست
    ریزش موی ارثی با الگوی مردانه یا زنانه
    ریزش مو در اثر استرس یا مصرف دارو
    ریزش مو در نتیجه دست‌کاری بیش‌ازحد مو
    تغییرات ناشی از یائسگی
    دگرگونی‌های پس از زایمان
    طاسی با الگوی مردانه
    ریزش موی هورمونی
    ریزش مو در اثر فقر آهن
    ریزش مو پس از شیمی‌درمانی
    ریزش مو در قالب بخشی از اثرهای جانبی ابتلا به اختلال‌های خاصی مانند تریکوتیلومانیا یا کندن موی وسواسی و آنورکسی یا بی‌اشتهایی
    ریزش مو در اثر بای پس معده
    کمک به تسریع رشد موها در ریزش موی سکه ای
    و بسیاری موارد دیگر

درمان ریزش مو : لیزر

مزایای لیزرتراپی در رفع مشکل ریزش مو:

     قابل استفاده برای بانوان و آقایان
    ساده، تمیز و بدون درد بودن
    کوتاه بودن عمل، دوران بهبود و سادگی مراقبت پس از عمل
    قابل‌حمل بودن بعضی از دستگاه‌های لیزرتراپی
    بالا بودن احتمال رویش مو در بالای سر و امتداد پیشانی
    افزایش خون‌رسانی به پوست سر به میزان 54 درصد پس از تنها یک جلسه
    تأثیرگذاری از طریق تحریک فولیکول‌های مو
    افزایش استحکام مو
    براق‌تر و پرپشت‌تر شدن مو
    تقویت موهای به‌تازگی کاشته شده از طریق تسریع فرایند التیام
    ترمیم آسیب‌های ناشی از فراورده‌های شیمیایی
    اثرهای جانبی شدیدی از آن گزارش نشده است.
    نور لیزر از زاویه‌های مختلف توزیع می‌شود تا مقدار مناسبی از آن به پوست سر برسد.

روش تأثیرگذاری و مکانیسم عملکرد لیزرتراپی

چرخه رشد مو از سه مرحله رشد (آناژن)، توقف (تلوژن) و ریختن (کاتاژن) تشکیل می‌شود. ریزش مو در مورد طاسی با الگوی مردانه به تستوسترون گرفته‌شده از پوست، یعنی دی هیدرو تستوسترون (DHT) بستگی دارد. متخصصین بر این باورند که لیزرتراپی ریزش مو جریان خون را در سر افزایش می‌دهد و با تحریک متابولیسم فولیکول‌های کاتاژن (مرحله رشد) یا تلوژن (مرحله توقف) به تولید موی آناژن (ریخته شده) منجر می‌شود. به‌صورت نظری می‌توان گفت که:

    فوتون‌های نور بر سیتوکروم اکسیداز C اثر می‌گذارند و باعث تولید ادنوزین تری فسفات می‌شوند که این ماده به AMP حلقوی موجود در سلول‌های فولیکول‌های مو تبدیل می‌شود و به‌این‌ترتیب انرژی آزاد می‌شود و فرایندهای سوخت‌وساز ضروری برای رشد مو تسریع می‌گردد.
    آزاد شدن نیتریک اکسید از سلول‌ها به دلیل افزایش واسکولاریزاسیون پوست سر، توزیع مواد مغذی و اکسیژن را در ریشه‌های مو بهبود می‌بخشد.
    از انباشته شدن بیش‌ازحد DHT جلوگیری می‌شود.

نتایج

ریزش مو پس از 5 یا 6 جلسه کاهش چشمگیری می‌یابد و حتی برخی مراجعین پس از 10 تا 12 جلسه با رویش مو مواجه می‌شوند.

چنانچه از لیزرتراپی در کنار برنامه‌های کنترل ریزش مو، مانند کنترل ریزش مو ROSS و برنامه پیشگیری از ریزش مو، بهره گرفته شود، سودمندی آن افزایش قابل‌توجهی می‌یابد.
کارآمدی و ایمنی

درمان ریزش مو : لیزر

 

لیزرتراپی در صورت پراکندگی و کم‌پشتی مو، هم برای بانوان و هم برای آقایان سودمند خواهد بود. از این روش می‌توان به شیوه‌ای ایمن در کنار داروهایی چون پروپشیا و روگین استفاده کرد. لیزرتراپی هیچ‌گونه منعی درمورد تداخل با جراحی کاشت مو، ندارد.

دستگاه‌های لیزرتراپی با توان پایین در درمان ریزش مو، کاملاً ایمن هستند و این دستگاه‌ها مورد تأیید سازمان غذا و دارو می‌باشند. اگرچه به استناد پژوهش‌های متعدد، تردیدی در مورد سودمندی کوتاه‌مدت این روش وجود ندارد، اما کارآمدی درازمدت آن هنوز به اثبات نرسیده است.

لیزر الکساندرایت سریع‌ترین نوع لیزر است. این لیزر برای درمان همه مناطق بدن از جمله نواحی دارای سطح وسیع‌تر که رنگ روشن تا زیتونی دارند، بسیار مناسب است. لیزر الکس ، نوعی لیزر با کارآیی بسیار بالاست که می‌توان از آن در قسمت‌های مختلف بدن و برای مشکلات مختلفی که به وسیله لیزر قابل درمان باشد، استفاده نمود.

انواع مختلفی از لیزر وجود دارد که نمی‌توان به طور قطعی گفت که یک نوع خاص از لیزر برای همه افراد بهتر است. در واقع بسته به رنگ پوست و رنگ موی شما، بعضی از لیزرها برایتان مناسب‌تر از انواع دیگر خواهد بود. لیزر الکسانداریت یکی از پُر کاربردترین لیزرها برای حذف موهای زائد، پاک کردن خالکوبی و تتو، درمان ضایعات عروقی و سایر مشکلات پوست و مو می‌باشد.

درمان ریزش مو : لیزر