چگونه در خانه رشد موهای خود را تقویت کنید

عسل

مواد مغذی موجود در عسل می تواند باعث تقویت فولیکول های مو شده و رشد مو را افزایش دهد . همچنین می تواند به پیگیری از ریزش مو کمک کند . آنتی اکسیدان های موجود در عسل به حذف رادیکال های آزاد کمک می کند

روش پیشنهادی :

1 قاشق غذاخوری عسل را به دو قاشق غذاخوری شامپو اضافه کرده و چگونه در خانه رشد موهای خود را تقویت کنید موهای خود را با این شامپو شستشو دهید .از این روش دوبار در هفته می توانید استفاده کنید .


چای سبز

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدانی هایی است که مانع از ریزش مو می شود و به رشد مو کمک می کند . بسیاری از دمنوش ها و چای های گیاهی دارای خواص مشابهی هستند و می تون از آنها برای [bt_highlight]تقویت مو[/bt_highlight] استفاده کرد . مانند چای بابونه ، چای سیاه ، چای گزنه و …
مطلب پیشنهادی : فواید چای سبز
مطلب پیشنهادی : خواص بابونه

روش پیشنهادی :

1 عدد چای سبز کیسه ای را در دو فنجان آب گرم قرار دهید و 7 الی 8 دقیقه صبر کنید . چای سبز به دست آمده را به پوست سر خود بمالید و بعد از یک ساعت ، با آب سرد بشویید . از این روش می توانید به صورت روزانه استفاده کنید .


تاثیر آب برنج بر رشد مو و پیشگیری از ریزش مو

آب برنج برای تقویت مو و افزایش رشد مو در ابتدا در کشورهای آسیایی استفاده می شد . آب برنج حاوی ویتامین K , E و B6 و پروتئین است که برای تغذیه و تقویت مو بسیار مفید است .

روش پیشنهادی :

یک دوم فنجان برنج را به مدت 15 دقیقه در 2 فنجان آب خیس کنید . چگونه در خانه رشد موهای خود را تقویت کنید سپس با استفاده از این آب برنج ، موهای خود را بشویید و پوست سر خود را با آب برنج ماساژ دهید . از این روش می توانید دوبار در هفته استفاده کنید .


استفاده از حنا برای تقویت مو

حنا به صورت طبیعی موهای خشک و شکننده را به موهای صاف و براق تبدیل می کند . همچنین حنا از زمان های قدیم برای تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو استفاده می شده است.

روش پیشنهادی :

1 فنجان پودر حنای خشک را به یک و نیم فنجان ماست مخلوط کرده و پوست سر و موهای خود را با این مخلوط ماساژ دهید . اجازه بدهید تا موهای شما کاملا خشک شود و بعد از یک ساعت با شامپوی ملایم و آب ولرم بشویید . از این روش می توانید یک بار در ماه استفاده کنید .


تخم مرغ

تخم مرغ غنی از پروتئین ، گوگرد ، روی ، آهن ، سلنیوم ، فسفر و ید است . محتوای بالای پروتئین موجود در تخم مرغ می تواند برای تقویت مو مورد استفاده قرار گیرد . همچنین چربی های موجود در تخم مرغ پوست سر را مرطوب می کند و باعث تقویت فولیکول های مو می شود. تخم مرغ حاوی ویتامین E , A و D است که باعث سلامت بیشتر مو شده و از شکنندگی مو جلوگیری کرده و باعث درخشندگی مو می شود .

روش پیشنهادی :

1 عدد تخم مرغ را با 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 1 قاشق غذا خوری عسل به خوبی مخلوط کنید و پوست سر و موهای خود را با این مخلوط به خوبی چگونه در خانه رشد موهای خود را تقویت کنید ماساژ داده و 20 دقیقه به حال خود رها کنید . سپس با استفاده از شامپوی ملایم و آب سرد ، موهای خود را بشویید . از این روش می توانید یکبار در هفته استفاده کنید .


زنجبیل

زنجبیل می تواند باعث افزایش گردش خون در پوست سر شود به همین دلیل می تواند به افزایش سرعت رشد مو و جلوگیری از ریزش مو کمک کند . چگونه در خانه رشد موهای خود را تقویت کنید همچنین روغن ها و آنزیم های موجود در زنجبیل می تواند فولیکول های مو را تقویت کند .
مطلب پیشنهادی : خواص زنجبیل

روش پیشنهادی :

زنجبیل را رنده کنید و با استفاده از آن ، پوست سر را به خوبی ماساژ دهید و 30 دقیقه به حال خود رها کنید . سپس موهای خود را طبق معمول بشویید . از این روش می توانید دوبار در هفته استفاده کنید .


زردچوبه

کورکومین عنصر اصلی موجود در زردچوبه است که خواص و فواید بسیاری دارد.کورکومین عفونت پوست سر را درمان می کند ، چگونه در خانه رشد موهای خود را تقویت کنید باعث کاهش التهاب می شود ، چگونه در خانه رشد موهای خود را تقویت کنید به بازسازی سلول های آسیب دیده کمک می کند و فولیکول های مو را تقویت می کند .

روش پیشنهادی :

3 الی 4 قاشق غذاخوری زردچوبه را به یک فنجان شیر و کمی عسل مخلوط کنید و پوست سر را با این مخلوط ماساژ دهید و 30 دقیقه به حال خود رها کرده و سپس طبق معمول بشویید .


قهوه

قهوه حاوی کافئین است و باعث بهبود [bt_highlight]رشد مو[/bt_highlight] و پیشگیری از ریزش مو می شود . بیماران مبتلا به آلوپسی نیز می توانند از این روش استفاده کنند .
توجه : استفاده نادرست از این روش می تواند باعث ریزش شدید مو شود . این روش برای افرادی که موهای غیر از رنگ مشکی دارند مناسب نیست و این افراد باید از سایر روش ها استفاده کنند . این متن فقط جهت اطلاع رسانی می باشد و این سایت هیچ مسئولیتی از بابت سوء مصرف این مواد ندارد .چگونه در خانه رشد موهای خود را تقویت کنید  قبل از هر اقدامی با پزشک مشورت کنید .

روش پیشنهادی :

7 الی 8 قاشق غذاخوری قهوه را در 2 فنجان آب گرم حل کنید . چگونه در خانه رشد موهای خود را تقویت کنید صبر کنید تا این محلول کاملا سرد شود . چگونه در خانه رشد موهای خود را تقویت کنید سپس با استفاده از این محلول ، موها و پوست سر خود را کاملا ماساژ دهید و 20 الی 30 دقیقه به حال خود رها کنید .چگونه در خانه رشد موهای خود را تقویت کنید  سپس موهای خود را با شامپوی ملایم و آب گرم بشویید . این کار را می توانید یکبار در هفته انجام دهید .


تاثیر گرده زنبور عسل بر افزایش رشد مو و جلوگیری از ریزش مو

گرده زنبور عسل سرشار از پروتئین ، مواد معدنی ، ویتامین ها و بسیاری از سایر مواد مغذی است که تاثیر بسیار زیادی بر سلامت مو و جلوگیری از ریزش مو دارد .



دانه های چیا به رشد مو کمک می کنند

دانه های چیا حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که باعث کاهش التهاب پوست سر می شود . چگونه در خانه رشد موهای خود را تقویت کنید همچنین دانه های چیا دارای آنتی اکسیدان هایی است که می تواند گردش خون در پوست سر را افزایش داده و به رشد بیشتر مو و جلوگیری از ریزش مو کمک کند .

روش پیشنهادی :

1 قاشق چای خوری دانه های چیا را با یک چهارم فنجان شیر بادام و یا شیر نارگیل مخلوط کنید و 10 دقیقه صبر کنید تا دانه های چیا کاملا خیس شوند . مخلوط به دست آمده را روی پوست و موی سر خود بمالید و کاملا ماساژ دهید .چگونه در خانه رشد موهای خود را تقویت کنید بعد از ده دقیقه موهای خود را طبق معمول بشویید . از این روش می توانید هر دوهفته یکبار استفاده کنید .